Wednesday, March 10, 2010

Berbicara tentang Kakak Sarah

Kakak Sarah kurang bercakap, suka buat hal sendiri, suka melukis, suka menulis, suka menyakat Naufal, suka gelak, asal cakap saja nak gelak (tak elok tau, cakap habis dulu baru gelak). Tak kelakar pun gelak..haha..

Kakak Sarah ni sangatlah lemah lembut dan lambat. Ya! terlalu lemah lembut jadi lambat. Buat homework lambat, bersiap ke sekolah lambat, kalau pagi tak mengapalah Daddy Kakak Sarah yang hantar ke sekolah. Kalau petang van sekolah sampai Kakak Sarah belum siap lagi, kadang-kadang tak sempat makan. Bila nak makan pula, baru nak suap nasi dah terdengar hon  van sekolah depan rumah. Masa itu lah baru Kakak Sarah terkocoh-kocoh nak cepat. Waktu ibu kecil dulu kalau ibu makan lambat nenek mesti tegur "makan sambil kira nasi ke?. Kalau mandi pula, Kakak Sarah ambil masa yang lama. Selagi tak ada siapa menegur selama itulah dia dalam bilik air.

Tapi Alhamdulillah, waktu solat dan waktu mengaji Kakak Sarah cepat dan tak perlu disuruh. Sudah hampar sejadah dan bertelekung sementara menunggu masuknya waktu solat.

"Saya lah Kakak Sarah. Ibu selalu marah bila saya lambat, bukan lambat tapi saya berhati-hati. Kadang-kadang ibu kata saya suka berkhayal dan berangan, tidaklah! saya sedang membina impian..hehe".






No comments: