Friday, November 15, 2013

Resveratrol di dalam Vivix™

Kanak-kanak, wanita mengandung dan ibu menyusukan bayi dilarang mengambil  Vivix™

Resveratrol adalah komponen utama Vivix™


Resveratrol di sebut sebagai anti-aging abad ini dan merupakan penemuan terbesar setelah ilmuwan menemukan antibiotik ini oleh Harvard University.

Apa itu resveratrol?

 Mengikut wikipedia,
"Resveratrol adalah salah satu senyawa polifenol yang terdapat pada tumbuhan dan dimanfaatkan dalam bidang medik. Senyawa tersebut digolongkan sebagai senyawa fitoaleksin, yaitu senyawa yang dihasilkan tanaman sebagai respon terhadap masuknya patogen atau penyakit."

Resveratrol adalah bahan semujadi yang ditemui didalam tumbuhan dan buahan. Resveratrol dihasilkan daripada kumpulan komponen iaitu phytoalexin bersifat antibiotik,anti-virus dan anti-bakteria dan bertujuan untuk melindungi tumbuhan daripada serangan penyakit, bakteria, serangga, fungus serta tekanan dari alam sekitar termasuk cuaca.

Tumbuhan yang mengandungi resveratrol?

Resveratrol ditemukan pertama kali di akar tanaman Veratrum grandiflorum. Resveratrol banyak terdapat pada Polygonum cuspidatum, kacang tanah, ekaliptus, pohon-pohon pinus, strawberry, biji dan kulit anggur merah, buah raspberry, blueberry dan cranberries.



Manafaat resveratrol?

Resveratrol dapat mencegah kanser, melindungi jantung dan mencegah berbagai penyakit yang berkaitan dengan umur, seperti diabetes, inflamasi, penyakit neurodegeneratif dan penyakit kardiovaskular. Dalam dose yang rendah, resveratrol dapat meningkatkan kelangsungan hidup sel, sedangkan dalam dose yang tinggi, resveratrol akan meghapuskan sel mati. Oleh kerena itu, penggunaan resveratrol dalam jumlah tinggi umumnya digunakan untuk pengubatan atau perawatan kanser.

Vivix™ menggalakkan dan memperbaiki kesihatan tubuh badan dengan menyeluruh.

CARA PENGAMBILAN VIVIX :
  • Sesudu sehari diambil waktu malam sebelum tidur.

Apapun, supplement hanyalah salah satu usaha untuk mendapatkan kesihatan yang baik. Ambil secara konsisten dan berterusan untuk kesan jangka panjang :-)

HARGA : RM475.00 (WM) / RM499.00 (EM)



Fiza Mahmud
Shaklee Independent Distributor
+6016-2253556



No comments: