Sunday, October 27, 2013

B Complex Shaklee



Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar boleh serapan (bioavailability)  yang sangat tinggi dan berkualiti. 

B-Complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuk 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan oleh tubuh, sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Jumlah asid folik yang mencukupi yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Fungsi dan manafaat utama B-Complex :
  • Menukar makanan kepada tenaga - B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu tubuh badan menukarkan lemak, kabohidrat dan protein kepada tenaga, sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.
  • Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan imsomnia.
  • Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang.
  • Rambut beruban dan gugur - Memperbaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan kepala, mencegah katarak, menigkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya fokus.
  • Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam tubuh, membantu merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat dan mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah.
  • Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah menghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - Dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chlitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
  • Detoksifikasi 
  • Meredakan alahan

Cara mengambilan B-Complex :
Untuk Kesihatan :
1 biji sehari selepas makan

 Untuk masalah rambut gugur, amenia dan kesakitan :
1 biji, 2-3 kali sehari selepas makan


HARGA : RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)



Fiza Mahmud
Shaklee Independent Distributor
+6016-2253556



No comments: