Tuesday, February 23, 2010

Di bawah pengaruh ubat

Hampir seminggu saya tak mengemas blog. Saya dan anak-anak silih berganti demam panas, selsema dan batuk. Naufal hampir seminggu tak ke sekolah, kemudian Kakak Sarah. Layu saja anak-anak bila demam. Kasihan!

Sebaik saja Naufal dan Kakak Sarah sihat, saya dan sikecil Maryam pula demam pada waktu yang sama. Nasib baik suami ada dan cuti pula, dia yang menjaga anak-anak, termasuk Maryam yang demam dan mengambil alih tugas di rumah. Bahkan kami tak ke mana-mana cuti tahun baru cina yang lalu. Kakak Sarah dan Naufal berkurung saja di rumah. Saya tak berdaya nak bergerak, tekak sakit, hidung tersumbat, kepala pula berat teramat.

Saya dah terlalu lama tak demam, sejak umur saya 16 tahun dan sekarang saya awal 30-an. Boleh tahan kuat antibodi saya kan? Mungkin seiring dengan usia yang semakin meningkat, penyakit-penyakit ringan mudah saja hinggap. Alhamdulillah, saya dan anak-anak dah sembuh dari demam, cuma batuk anak-anak masih bersisa.


Muka budak sakit dengan hingus meleleh, tapi tetap cute.

Seminggu demam, suhu badan Maryam tak juga turun, dengan batuk dan selsema yang teruk, dia asyik merengek tak selesa. Dua kali ke klinik, tapi masih juga sama. Saya dan suami ambil keputusan bawa Maryam ke hospital. Doktor sarankan supaya maryam dimasukkan ke wad untuk di pantau keadaannya. Jadi, menghunilah kami di SunMed selama dua hari (18-20 Feb 2010).


Di emergency room, selepas ambil darah dan menunggu ward untuk Maryam.


Inilah "hotel" Maryam menginap selama dua hari. Kasihan buah hati saya bercucuk-cucuk tangan =(


Selain pacifier, jarum drip pun Maryam suka nak hisap.


"Yeah! saya dah sembuh, saya dah boleh senyum dan berselera makan."


"Masa untuk pulang! saya wiiiindu katil saya kat rumah."




p/s : Maaf, gambar kurang memuaskan.

No comments: